Najnowsze wpisy

sie 09 2020 Noc świętojańska - ognisko
Komentarze (0)

Z zachowaniem środków bezpieczeństwa, pomimo żaru z nieba odbyła się przełożona z powodu koronowirusa  impreza plenerowa poprzedzona warsztatami śpiewu i wyplatania wianków czyli Noc świętojańska w Latkowie.

W śpiewie  dużą pomocą służył nam zaproszony zespół Wierzchosławiczanki z Wierzchosławic.Występ rozpoczęliśmy  pieśnią Staropolskim obyczajem a zakończyliśmy  pieśnia Wiła wianki. W znane piosenki takie jak Czerwone jabłuszko, Studzienka, Sokoły  włączyła się również publiczność. W czasie występu rozpalono ognisko i częstowano uczestników pysznymi potrawami. Bardzo smakował żurek  przygotowany przez Iwonę J i bigos  Gienia W.Do tego można było zjeść kaszankę i kiełbasę z grilla, kiełbasę z ogniska , paszteciki. Na deser ciasta ; kruszawiec, drożdżówkę, sernik, makowiec i szarlotkę. Ciasta przygotowały ; Ania G i Ania W , Grażyna G i Danka P.

Do popicia  napoje ciepłecool i zimne. Przy biesiadowaniu, rozmowach , konsumpcji i muzyce mechanicznej kontynuowaliśmy  zabawe przez długi czas.

A wszystko za przyczyną otrzymanych funduszy ze Starostwa Inowrocławskiego w ramach projektu dla  organizacji pozarządowych.

Wszystkim , którzy włączyli sie w organizację imprezy bardzo, bardzo dziękuję.

w_grupie_razniej
sie 07 2020 Realizacja projektu "Noc świętojańska...
Komentarze (0)

Warsztaty śpiewu mamy już za sobą, występ jutro na ognisku.Dzisiaj  robiłyśmy wianki, pokazemy je również jutro. Panowie przygotowuja miejsce na ognisko, jest gorąco ( w realu i przenośnie) trwa gotowanie, pieczenie. Zapraszamy na ognisko ! Jutr od godz. 17 -tej.

warsztaty śpiewuW

lip 26 2020 LATKOWO NA POCHYLNIACH
Komentarze (0)

W sobotę  {25.07.2020 ) 40 mieszkańców  Latkowa i Cieślina spędziło mile  czas na wycieczce turystycznej  do Elbląga i pochylniach Kanału Elbląskiego.

W ramach zadań   publicznych dla organizacji pozarządowych  Stowarzyszenie " W grupie raźniej " z Latkowa otrzymało dotację z Gminy Inowrocław na realizację zadania  " Statkiem po trawie".

W godzinach bardzo rannych udaliśmy się w kierunku Buczyńca i po " zaokrętowaniu" się na statek odbyliśmy 2-godzinny rejs "Szlakiem dwóch pochylni"Buczyniec /Kąty / Buczyniec. Dla zdecydowanej większości była to atrakcja nie znana, budząca ciekawość i niedowierzanie. Jak to statek  będzie  płynął ? czy  jechał ? po trawie ?. Jak się okazało statek płynął po wodach kanału i jechał po trawie na   specjalnej platformie poruszającej się po szynach a wszystko po to ,by pokonać różnice poziomów wody, która  od początku do końca kanału wynosi 100 m. Pokonaliśmy pochylnie dwukrotnie; najpierw płynąc w dół  kanału a  w drodze powrotnej w górę kanału.  To dzięki pochylniom a jest ich 5  kanał jest żeglowny i obecnie  jest atrakcja turystyczną. W roku 2007  w plebiscycie Rzeczypospolitej został uznany za jeden z siedmiu cudów Polski.

To było niezapomniane przeżycie.

W Elblągu czekała nas przykra niespodzianka. Zamówiony przewodnik PTTK  nie zjawił się na miejsce zbiórki. Zwiedzanie musieliśmy załatwić we własnym zakresie.Ograniczyliśmy się do  Starówki. Jako ,że miasto   podczas wyzwolenia w 1945 r. uległo zniszczeniu w 90 % obecna Starówka jest pobudowana w całości od podstaw z uwzględnieniem  dawnego stylu a niektóre kamieniczki są kopią istniejących wcześniej. W  obrębie Starego Miasta  znajduje się Brama Targowa z XIV w., która jest fragmentem  nieistniejących  już murów obronnych oraz Katedra Św. Mikołaja.

Czas od wyjazdu z miasta każdy spędził indywidualnie wg. potrzeb.  Pełni wrażeń , w miłej atmosferze powróciliśmy do domu.

lip 04 2020 Kruszwica i nie tylko
Komentarze (0)

Jak już  informowałam nasze stowarzyszenie otrzymało fundusze na realizację zadania publicznego. Projekt pt" Cudze chwalicie , swego nie znacie"  uzyskał uznanie  w Starostwie Powiatowym i kiedy pojawiła się możliwośc jego realizacji od razu skorzystaliśmy. W wycieczce brało udział 45 osób , mam nadzieję ,że zadowolonych.laughing

Pierwszym punktem naszego programu był godzinny rejs statkiem "Rusałka" po Gople.Wiadomości na temat jeziora, flory i fauny, mijanych obiektów  przedstawił nam kapitan statku. Po zejściu ze statku  czekał na nas już przewodnik PTTK.Za Jego sprawą poznaliśmy historię Kruszwicy,prawdę i mity o Mysiej Wieży, historię Wzgórza Zamkowego.Następnie podjechaliśmy do Kolegiaty- bazylika z 12 w. i wysłuchaliśmy  historii i zwiedziliśmy wnętrze bazyliki.

Po tych doznaniach  natury duchowej przyszedł czas na obiad, zamówiony w restauracji Kołodziej- rosół i dyżurny  kotlet schabowy dał nam energię do dalszego zwiedzania. Tym razem udaliśmy sie do miejscowości Złotowo na przeprawę  promową.  Wróciliśmy do Kruszwicy- czas wolny każdy wykorzystał wg. uznanaia.

Zdjęcia   w kolejności chronologicznej. Na końcu nasz P. kierowca, który sprawił ,że dojechaliśmy szczęśliwie do domu.

maj 14 2020 kapliczki ciąg dalszy
Komentarze (0)

Wczoraj posadziliśmy rośliny wokół  figurki Matki Boskiej. 5 tui zostało zakupione,  przepiękne róże otrzymałam od  Szkółki  Różanej  P. Ciesielskich z Batkowa.

Odmiana róży ( kartka  z nazwą ) jest na zdjęciu , to róża  powrarzająca  kwitnienie. Mam nadzieję ,że będzie ładnie i estetycznie. Na początek trzeba zadbać , by rośliny się zadomowiły. Okres sadzenia był dobry, ziemia wilgotna, doprawiona mieszanką    z nawozem.Wszystko obficie podlane. Niech rosną i cieszą nasze oczy.